lördag 12 januari 2008

Lavendelträd



Nu har jag beställt en stor zinkkruka som är så fin att ha till Olivträd .Själv har jag ett LAVENDELTRÄD i musikrummet.Ja.. ni läste rätt vi har gjort ett musikrum intill vardagsrummet ,det är ju egentligen vardagsrummet med tre rum jag tror man säger 3 rum i fil ,men ett av dom gick till den gamla flygeln son är sedan 1873( den gamla ägaren var pianomästare och gjorde egna verk,jag kan säga att det fanns bra många i det 100 kvm stora annexet/garaget när vi köpte huset.) Mer bilder kommmer senare dels på zinkkrukan men också på rummet. Ha nu en bra Lördag ,själv är jag ledig och halva familjen har åkt till Övik på hockeycup 3-dagars.De stora barnen ville ej följa med för dom vill träna fotboll och åka slalom så jag tror att jag tar en shoppingtur själv-det är lyx!! ..d.s jag vet det blev konstigt att lägga bilden på vänster sida men orkar ej göra om det Latmasken slog till!!!Ha nu en bra Lördag alla bloggare!

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Ser framemot att se erat musikrum!!
En gammal flygel, åh vad spännande, tänk enbart att ha plats för en!

Ha en bra shoppingdag! Hoppas att du lyckas göra lite fynd!

Kram
Ulrika

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon :)
Så klart du får länka mig, det är bara roligt!

Tittade precis på ert fina badrum, så underbart med takhöjden & kristallkronan i taket!!! I like! :)

Ha en underbar helg!

Kram Jes

MiaMaria sa...

Låter spännande med musikrum....önskade att vårat hus kunde vara några rum större....

Härlig shoppingtur önskar jag dig!
Miamaria

Anonym sa...

Vilket fantastiskt hus ni har, jag väntar nu med spänning på att få se musikrummet.
Mvh Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Det där rummet skulle man vilja se från alla håll!! Hoppas att du haft en riktigt lyxig shoppingtur med inköp som visas upp här! Fortsatt skön helg! Kram!

My Lovely Things sa...

ja du får gärna länka mig. Kul att du tittade in.Jag länkar dig så hittar jag tillbaks till din fina blogg!!
Anna

Marie sa...

Vad häftigt med ett musikrum, väntar med spänning på bilder därifrån. Hoppas du har haft en trevlig shoppingtur idag!

Kram Marie

Lisas torp sa...

Så härligt med ett musikrum! Det skulle jag verkligen behöva ett!
Själv sålde jag min flygel och köpte digitalpiano när jag flyttade till lägenhet!
Men sen - när jag blir riiik och får ett stort hus, ska jag ha flygel igen och förhoppningsvis ett olivträd också!

Ser fram emot att få se mera av rummet!

Kram

Lisa